Ronaldo

    Hej! Jag har precis påbörjat systemutvecklarprogrammet för HT 2018. Vi har i andra kursen påbörjat programmering i C#. Vi har en dugga för varje avsnitt, varje vecka, i fyra veckor, för att sedan skriva tentan på alltihop. Känner dock att jag inte hinner smälta in allt vi ska lära oss. Det går helt enkelt för fort.

    Jag är intresserad, och tycker att det jag lärt mig än så länge är givande. Jag klarade inte första duggan (är långt ifrån ensam vad gäller det), och kommer troligen inte klara andra duggan imorgon (där det handlar om nya grejer). Om jag inte klarar kursen, borde jag hoppa av programmet då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ronaldo,
    prata med dina lärare och med de utbildningsansvariga samt med SYV som är "knyten" till din utbildning, innan du ev. hoppar av. Eftersom du är intresserad och känner att du lär dig det du vill lära dig, är det tråkigt att behöva hoppa av... och vad ska du göra i stället? Har du ngt annat alternativ som du kan hoppa på nu, direkt, när du har hoppat av utbildningen?
    Vänliga hälsningar
    ANNA

    • : Jag vet inte vad jag skulle vilja göra annars, om jag skulle hoppat av. Om jag ska vara helt ärlig..
    • Anna : Då kanske det är bättre att kämpa med utbildningen - i alla fall fram tills du får ett annat realistiskt alternativ: en ny utbildningsplats eller jobb...?