Du är bäst
    Halloj syv!

    Jag vill gå ett högskoleförberedande program ( som är väldigt brett) Och darför tänker jag att det samhällsvetenskapliga programmet med inriktning (sam media eller sam beteende) skulle passa mig ganska bra.
    So: ämena är dock inte riktigt dem ämnena jag tycker om mest. Tycker dem är helt okej.
    Däremot älskar jag verkligen no: ämena , och är relativt bra på dem! känner dock att det kommer bli alldeles för tufft med matten om jag väljer na :(( för min ma lärare säger att jag är bra på dem avancerade grejerna men grunderna i matte saknas. har betyg d, där.
    Men jag vill gärna gå en bred linje och jag vt inge vad jag ska göra?? Sorry för en rörig text men får paniik och är så fruktansvärt stressad. otroligt tacksam för svar.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Lugn i stormen!;) du har till sista dagen i omvalsperioden på dig att kunna ändra ditt gymnasieval ... Det är ännu gott om tid!

    ang matte och NO ämnena... Med d betyg i matte är det smart att undvika naturvet och teknikprogrammet ... Grunderna i matte kan du repetera på www.matteboken.se

    På Samhällsvet programmet är det inte förbjudet att läsa mer NO ämnen än programmet kräver: du har möjlighet att välja dem som valbara kurser.