Zi

    Hej! Jag vill gå estetik och media (Film & TV-produktion) på ett gymnasium som heter LBS Mediegymnasiet i Göteborg. Förra året var medelpoäng 229.75 och antagningsgränsen på 175 poäng. Just nu har jag 230 i meritpoäng, borde jag vara orolig för att inte komma in?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    enligt info i din fråga så ser det bra ut. Jag tycker du har god chans att komma in. Vi håller tummarna!
    Oavsett det, så råder jag dig att som andra-, tredje, fjärde o s v alternativ lägga in flera utbildningar i din gymnasieansökan.
    Att du söker till flera skolor och utbildningar finns det inga nackdelar med, bara fördelar, men självklart så lägger du din favoritskola och utbildning som alternativ nr.1 (högst upp i din gymnasieansökan).
    Här kan du se en lista på gymnasieskolorna i Göteborg som erbjuder ES/inriktning Estetik och Media:
    gymnasieguiden.se/gymnasium?query=ES/media/gbg
    Vänligen
    ANNA