Ja, det finns info om Sverige på andra språk än engelska, ex informationsverige.se - boken om Sverige på flera språk: arabiska, dari, engelska, franska, persiska, ryska, somaliska, sorani, spanska, svenska, thailändska & tigrinja.

    Information om svenska utbildningssystemet och bl a - om gymnasieval på andra språk (länkar) - finns bl a på gymnasieguiden.se/informeras. Där finns det bl a länk till info på arabiska + på ett antal andra språk.