Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Dodo!

    Jag fick fram 75 annonser på Arbetsförmedlingens hemsida när man söker "farmaceut/receptarie", se här >>

    och vad det gäller Biomedicinsk analytiker, så fick jag 96 "träffar", se här >>

    Som BMA kan man arbeta som "laboratorieassistent" och "forskningsassistent" eller som "labb-instruktör".

    Vikariat som är kortare än fyra månader, behöver inte annonseras. Sådana vikariat kan sedan förlängas och övergå till tillsvidare anställningar.

    Det gör att antal lediga jobb är större än det vi ser i platsbanken på AF´s hemsida.

    För övrigt, så är det bra om du ställer din fråga till arbetsförmedlingen och till Studievägledare på de institutioner där utbildningen ges. De kanske kan tillföra ngt. annat till svar på frågan.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare