SYV-besökare SYV

    Nej, tyvärr. det verkar inte finnas. Gullviva gymnasiet kan tidigare erbjudit turkiska men inte längre...
    Både turkiska och bulgariska hittade jag endast på språkcentrum i Göteborg.
    Jag har tidigare fått svar från Språkcentrum i Gbg om att de kan i vissa fall sälja distansundervisning (kontakta Språkcentrum i Gbg, men då måste gymnasieskolan där eleven går vara beredd att betala för de kurserna till språkcentrum i GBG), om jag förstod det rätt. Men eftersom det är frivilligt för gymnasieskolorna att erbjuda andra Moderna språk än franska, spanska och tyska så är det mycket ovanligt om en skola skulle köpa en kurs, som inte måste erbjudas; men fråga gärna på den gymnasieskolan i Storsthlm där eleven vill läsa + på Språkcentrum i Gbg om de kan sälja distanskurser i just turkiska och/eller bulgariska.

    Det finns en lista på ovanliga språk på gymnasieskolorna i Sverige på Fragasyv.se/info/Ovanligasprak

    Och alla som ser info på länken ovan "Ovanligasprak" som tycker att ngt ej stämmer, är jättevälkomna att höra av sig. Ni kan t.ex skriva kommentarer här nedan.
    Tack på förhand!

    SYV

    • Studie- och yrkesvägledare : Tack!
    • Milla : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp.