Josefin

    Hej, Jag har redan diskuterat med en studievägledare hur jag ska gå tillväga när jag bygger en egen lärarexamen. Jag planerar att bli lärare i franska och tyska. Jag har redan läst Tyska A & B (ht17/vt18) och Förberedande kurs i Franska (ht18). Nästa år kommer jag läsa Franska A & B (ht19/vt20). Min fråga är om jag (ht20/vt21) ska läsa Franska C & D eller Tyska C & D? Jag kommer att läsa det andra språket året därpå. Just nu känner jag att min franska är mycket sämre än min tyska var efter att jag hade slutat gymnasiet. Jag har även en tysk kompis som jag konverserar på tyska med.

    Tack så mycket,

    Josefin

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Josefin,
    som du beskriver din situation, så känns det som att du vinner på att läsa så mycket franska så fort som möjligt. Allmänt sett, är det lättare att lära sig just SPRÅK snabbare och lättare, ju yngre man är.

    Vänligen
    L.

    Liselotte
    • : Tack så mycket! Josefin
    • Milla : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!