Hej Amanda!
    Utbildningar som kan leda till att du kan få jobb som byggprojektledare finns både på högskolenivå (högskolor och universitet) och inom yrkeshögskolan.

    Alla utbildningar går inte att nämna för att det kan finnas tusentals ... men se nedan några exempel:
    mah.se/sv/Program/THBYB-BPRO
    https://ju.se/bb
    hv.se/utbildning/program/industriell-ekonomi--byggledning
    teknikhogskolan/produktionsledare-bygg-och-anlaggning-linkoping
    nackademin/platschef-nackademin-stockholm
    teknikhogskolan/byggledare-uddevalla