Pierre
    Tjenare!

    Jag går för nuvarande franska 3 i årskurs 1. Jag kan flytande spanska, är det möjligt att byta till spanska 4 sedan när jag börjar årskurs 2?

    Mvh, en kille som är trött på franska

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Pierre,

    om din gymnasieskola erbjuder Spanska 4, kan du läsa den kursen. Det finns inget krav på att man läser bara ett modernt språk eller två kurser i Samma språk: man får ha en kurs moderna språk i olika moderna språk.

    Prata med SYV på din gymnasieskola. Vi hoppas att det löser sig på ett bra sätt!

    Vänligen

    Lycka till med dina studier!

    Julia SYV