Hej Lisa,

    en viktig fråga att få svar på är Om det finns ledig plats på den utbildningen dit du vill byta. Men även om ledig plats finns, behöver rektor ej ta in en ny ellev så här sent... men om du vill byta, så tycker jag att du bör försöka nu, direkt och inte vänta till jullovet. Detta pga de på ES, bild och form - lär sig mer inom "sina ämnen" varje dag och ju längre du väntar, destom mindre blir sannolikhet att du ska få byta.

    Därför tycker jag att, om du menar allvar, så bör du nu, direkt, idag - skicka frågor till alla de skolor dit du kan tänka dig att du kanske vill byta.

    Bästa hälsningar och Lycka till!

    ANNA

    SYV-besökare SYV

    Hej Lisa
    Cybergymnasiet i Malmö >>> har ev ledig plats på ES, bild och formgivning. Var god kontakta skolans studie- och yrkesvägledare Kristina Wallentin som kan boka tid för att träffa dig. Ring SYV Kristina på 040-631 44 06 eller maila till [email protected]

    Vänligen

    S. :)