Diamond
    Hej! Jag har flyttat till min pappa och gymnasiet som jag egentligen skulle gå till ligger i Malmö och jag bor nu i Olofström. Det blir ju både dyrt och jobbigt att åka fram och tillbaka hela tiden så jag undrar hur jag ska skulle kunna byta gymnasium.
    Jag skulle ha gått på Realgymnasiet, häst programmet. Så jag undrar om det går att byta till ett gymnasium med samma program i närheten?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Jag råder dig ta hjälp av Utbildnibgsförvaltningen i den kommunen där du är folkbokförd. De kan få fram var lediga platser finns och i fall det inte finns någon ledig plats, så kanske kan de fixa så att du får börja på "överintag", som en extra elev. Det kan inte jag lova dig att det blir då men du eller din vårdnadshavare (förälder) ställer frågan och vi håller timmarna!;)

    Studie- och yrkesvägledare