Anton
    Hej.
    Jag går VVS just nu känner att det är inte min grej och vill byta till Samhällsprogrammet i min stad, men det är tyvärr fullt.

    Går det att läsa klart det här året på VVS och sedan söka och komma in på Samhällsprogrammet nästa år?
    I så fall kommer jag väl att slippa göra Engelskan och Svenskan nästa år?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du har rätt att söka till åk 1 på gymnasiet t o m det året du fyller 19 år. Kurser i Vilka man redan har fått godkända betyg behöver msn inte läsa om; satta betyg gäller tillsvidare .

    Studie- och yrkesvägledare