Adam
    Hej, Jag har kommit in på Linjen Estetik och Media på LBS i Trollhättan, När jag sökte så såg jag aldrig själva inriktningen som jag önskade. Min fråga är : Går det att byta från Estetik och Media till Bild och formgivning? Jag förstår att det självklart inte går om linjen är full men jag tror verkligen inte att jag skulle trivas lika bra på den jag kom in till.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Adam!
    Ta kontakt med skolan och fråga om du kan byta inriktning. Kontaktuppgifter finns på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/lbs-ljud-bildskolan-trollhattan

    På Estetiska programmet läser man inriktningskurser redan från åk1, därför är det "som om att söka till olika program" - vad det gäller inriktningar på ES.
    Är det viktigt för dig att gå på just den skolan eller skulle du kunna tänka dig byta till en annan skola om det finns lediga platser på inr bild på ES på en annan skola?
    Du kan alltid fråga på antagningskansliet om det finns lediga platser på Bild på någon skola men i fall du vill gå på just LBS, är det bäst att fråga på skolan direkt.
    Några antagningskanslier publicerar info om var Lediga platser finns på hemsidan, men jag kan inte se den info på din hemsida för gymnasieval - i fall du bor i Trollhättan, så borde det vara den här http://www.soktillgymnasiet.se

    Som sagt, i fall det är viktigt för dig att gå på just LBS, fråga på skolan.
    Om det är viktigare att gå rätt inriktning och du kan tänka dig gå på en annan skola, kontakta ditt antagningskansli.
    Här är kontaktuppgifter till ditt antagningskansli: Epost: [email protected]
    Tel:0522-44 08 30 / 0522-44 08 50 / 0522-44 08 70

    Lycka till!
    ANNA