Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Det beror på om det finns ledig plats på samhällsvetenskapsprogrammet och sedan beslutar rektor. Det är tyvärr inte en rättighet att byta program.
    Du vill inte gå om, jag förstår det men det kan bli så att du kanske får välja mellan att gå om ett år eller fortsätta på din nuvarande utbildning, men vi håller tummarna! Fråga rektor på SA om det finns plats och sedan får ni prata om du kan byta nu, på en gång.
    Ännu ett alternativ är att du byter efter åk1 men då måste du få godkända betyg i de kurser som du läser nu och sedan kan rektor på SA fatta beslut om individuellt anpassat program om hen anser det lämpligt. Lycka till!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare