Hampus
    Hej!
    Jag gick Samhällsprogrammet i ca 3 veckor på Polhem men var inte så säker att det var min grej så jag bytte efter ca 3 veckor till Ekonomiprogrammet efter jag insåg att jag ville bli nåt i den linjen.
    Men nu har jag gått på Ekonomi (HT 16/ och en vecka på VT 17) och har insett att jag verkligen vill gå på Samhällsprogrammet. Vet vad jag vill jobba med och det underlättar mycket med Samhällsprogrammet.
    Men jag vill inte gå om 1an om jag skulle kunna byta, Hur tar jag mig tillväga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hampus,

    du måste vända dig tiII rektorer på SamäIIsprogrammet och fråga om det finns pIats. Om PIats finns, kan rektor fatta besIut att ta in dig. Det är ovanIigt att man tar in på ett nytt program mitt i Iäsåret, men det är inte förbjudet för rektor att göra det.

    Jag ska håIIa tummarna för dig - Iycka tiII!

    ANNA