Hifaa
    Hej!
    Jag går sista terminen på komvux på naturvetenskapsprogrammet. Jag har läst franska 1&2 och japanska 1&2 men sen valde jag att förtsätta med japanskan och läser nu japanska 4. Min fråga är om jag kan byta japanska 1&2 mot franska 1&2 i min gymnasieexamen då jag har A på båda kurser(franska) men B på de första två kurser i japanska. Om man kan inte byta får man inkludera båda kurser i gymnasieexamen?
    Mvh
    Hifaa

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hifaa,

    du måste prata med SYV på komvux om att göra ändringar i planeringen av din gymnasieexamen, Examensbevis. Jag hoppas du kan ta in alla språkkurser; eller om du har tillräckligt med betygsatta poäng - att du ska kunna utesluta de kurser i vilka du har lägre betyg.

    Det är ganska fri sammansättning av kurser i Examensbevis på Komvux, jämfört med gymnasiet - där det är ganska strikta regler... så jag hoppas du ska kunna göra så som du önskar. Prata med SYV på komvux och lycka till!

    Hälsningar

    peter