Frida
    Hej, Jag går första termin på Sjuksköterskeprogramet i Kristianstad, jag tycker det är intressant och kul men eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill bli i slutet av mina val vill jag prova något annat. Jag är intresserad av Tandhygiesistprogrammet som också finns i kristianstad men jag vill vill veta hur det är när man byter program i samma högskola. Jag vet såklart att man måste ansöka till det men om man har läst liknande kurser? Hur kommer det att gå?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,
    om du blir Antagen till Tandhygienistprogrammet, kan du ansöka om "tillgodoräknande av tidigare utbildning" och utbildningsansvariga för Tandhygienistprogrammet kommer då att se vilka kurser du redan har godkänt i och om samma kurser ingår även i tandhygienistprogrammet, får du beslut om att du inte behöver gå de kurserna igen.
    Vänligen
    ANNA