Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Maria!

    De flesta som söker till gymnasiet, går i åk9 och deras betyg från vårterminen i åk9 är ännu inte satta (de kommer att få de betygen i slutet av maj 2016). Det är viktigt att dina betyg från åk9 blir "insatta" innan mitten på juni 2016. Just nu spelar det ingen roll - om dina betyg är "insatta" eller ej. Du kommer ju att konkurrera med dina "gamla" betyg mot de betyg som ännu inte finns.

    Det är lite olika organiserat i olika delar av landet och den här frågan bör du egentligen ställa till det antagnignskansliet - som verkar just i din del av Sverige. På den här sidan http://antagningskanslier.se/ finns det kontaktuppgifter till alla antagningskanslier. Leta rätt på just ditt kanslí och hör med dem - du kan ringa eller maila.

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare