Hans
    Jag undrar hur system fungerar när man vill byta inriktning på sitt program. Mellan teremin 2-5 kan man gå till kontoret på var universitet och be att få ända sitt program och sin examen, kandidat till forskare, högskoleingenjör till civilingenjör.

    Ifall man vill byta från högskoleingenjör till civilingenjör, vad måste man fylla genom för papper då? Största frågan är måste man ompröva sitt snittbetyg/behörighet ifall man har läst ett halft program och sedan vill byta?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hans,

    du skriver tyvärr inte vilket universitet du läser på. Det är inte några "generella regler" som styr vilken blankett man ska fylla om man önskar byte av program på sitt lärosäte, det är lokala bestämmelser. Därför måste man se på hemsidan av just det lärosäte som det gäller och om man inte hittar info på hemsidan, fråga personal på just det lärosäte, som det gäller, alltså på "ditt universitet".
    Hälsningar och lycka till! Glad Påsk också! :)

    Peter SYV