David
    Hallå hallå.
    Jag har kommit in och tackat ja till ett visst gymnasium, men nu efter att indra2 har stängt har jag ångrat mig. Är det möjligt att byta till en annan linje på ett annat gymnasium innan skolstarten? Kan också påpeka att det gymnasium jag vill byta till är musik estet och då kräver intagningsprov. Svar uppskattas och om det finns en möjlighet skulle jag gärna veta var jag ska vända mig. Bor i Göteborg.
    Tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej David,

    du ska vända dig till ditt Antagningskansli: Gymnasieantagningen Göteborgsregionen >>.

    Om det finns tomma/lediga platser på den skolan som du vill gå på, och du är Behörig, kan du bli antagen rätt så snabbt.

    Men om det förhåller sig på det viset att alla platser är upptagna av elever som redan är Antagna /även om de har lägre Meritvärde/betygspoäng än du har/ - då kan du ställas i Reserv och hoppas på att komma in om några av de Antagna hoppar av.