.öö
    Hej , jo nu är det såhär att jag har blivit antagen till personal och arbetslivsprogrammet i Östersund , Mittuniversitet.

    Detta var mitt andrahandsval och mitt första val är Karlstad , samma utbildning.

    Jag är givetvis glad att jag har kommit in då jag för tre år sedan inte hade ens tanken på att studera vidare. Men men hursomhelst.

    Jag är reserv 24 efter andra urvalet i Karlstad ( rätt kört med andra ord, eller ska jag stå kvar som reserv och hoppas in i det sista?) .

    Min fråga är: om jag pluggar ett år i Östersund och gör om HP två gånger till nästa år och sedan söker in till Karlstad igen. Skulle det innebära att jag börjar där jag avslutade fast i Karlstad ? Förstår ni hur jag tänker eller blev det väldigt rörigt nu?

    Alltså kan jag ta med mig mitt år i Östersund och tillgodoräkna det i Karlstad nästa år?

    Om ni undrar varför jag just har denna briljanta idéen är för att jag tror att Karlstad är mer prestigefyllt att ha med på cv:et än Östersund. Men jag kan ha fel, vad tror ni? Är Karlstad mer prestigefyllt än Östersund?
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Olika arbetsgivare tänker olika. Det är därför omöjligt att svara vilken utb ger större chans till jobb.

    Du kan stå i reserv "in i det sista" och vi hoppas på det bästa!

    ang. Byta om ett år, beror det för det första på om någon ledig plats kommer att finnas och också på hur lika programmen är, om de innehåller samma kurser som läses i samma ordning eller inte; men om ingen ledig plats uppstår, blir det inte aktuellt att byta.