Carl
    Jag går i år två, ekonomi i västerås. Skolgången är personligen för långsam och väldigt mycket av min tid går till dö tid som jag skulle kunnat lagt på annat.
    Min fråga är ifall jag kan och vilket isånnafall distans jag borde byta till. Jag har fått förslag på att byta och plugga på distans då jag kan jobba efter egen hastighet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Carl!

    Den enda distansgymnasiet som du kan söka till heter Korr online och info om den finns här >>

    För övrigt, kan din kommun /Utbildningsförvaltningen/ köpa plats för dig på t.ex Hermods, som erbjuder distansundervisning. Du kan inte själv vända dig till Hermods, för att du kommer få svar att uppdraget som Hermods har från Skolverket är att på distans undervisa elever som vistas utomlands pga deras föräldrar arbetar utomlands.

    Jag förstår att du är missnöjd och vill läsa snabbare. Det är bra att du är duktig och jag önskar att jag kunde ge dig ett annat svar, men det kan jag tyvärr inte.

    Korr Online är tyvärr den enda skolan, som undervisar gymnasieelever i gymnasiala kurser på distans, och till vilken du kan söka själv. Pga det är bara en skola är konkurrens om platserna mycket hårt. Det är många elever som av olika anledningar vill läsa på distans och platserna räcker inte till alla.

    Hör med Korr online om de har plats på Ekonomiprogrammet och jag lovar att hålla tummarna för dig!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare