Hej Jacob!

    Det är beslut som rektor på Fordon- och transportprogrammet får fatta men min bedömning är att det blir nog mycket svårt, chansen är inte stor. Lite större chans är om du skulle kunna bli Lärling och läsa alla yrkeskurser på en arbetsplats och om du är duktig och är beredd att kämpa mycket - kanske kan du hinna läsa in yrkeskurserna på 2 år (i stället för 3 år).

    Fråga rektor på FT men hoppas inte för mycket.

    Din bästa chans är att söka om till åk1 på dina "gamla betyg" från grundskolan och gå om hela FT.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    ANNA