Elev
    Hej!

    Jag går i gymnasiet, tredje året nu. Det är nämligen så att jag är intresserad av ett visst samhällsvetenskapligt kandidatprogram på Lund, och samma program finns på Oxford. Grejen är att programmet i Sverige är inte högt uppskattat just här, den kanske är det utomlands, men ändå så är programmet på Oxford överlägsen Lunds på alla sätt.

    Jag har missat deadlinen i år men tänker ansöka nästa år till HT 2020, jag vill inte tappa ett helt år av mitt liv i väntan på att det blir dags att söka igen. Därför vill jag fråga om det är möjligt att plugga en eller två terminer i Lund och sedan byta till Oxford istället?

    P.S: Kommer ta kontakt med dem också.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det är det lärosäte dit du vill byta - som du måste fråga, nämligen Oxford.
    Vi eller Lunds Universitet kan inte veta om Oxford kan ta in dig - in i en pågående utbildning.
    Det är alltid den "mottagande skolan" som bestämmer att ta eller inte ta in en person.

    Vänligen
    ANNA