Johanna
    Jag funderar på att läsa statsvetenskap 1 (30 hp) där jag bor nu på distans mot en skola i min grannkommun och sedan till nästa termin läsa statsvetenskap 2 (30 hp) på en annan skola, funkar det? Kan man alltså byta skolor men fortsätta på nästa steg och kan man byta från distans till fast utan problem?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Man får läsa så som du vill men rekommendationen är att läsa samma ämne på samma lärosäte Om du sedan vill sätta in de kurser i en kandidatexamen - därför att kurser på olika lärosäten kan ibland "överlappa " varandra om 90 högskolepoäng i samma ämne kanske i så fall inte räcker...

    Studie- och yrkesvägledare

    Att man läser på distans eller i bunden form -spelar ingen roll; och man får blanda bundet och distans.