Therese
    Vem lägger in/byter ut mitt nya betyg i en kurs jag inte läst under gymnasietiden? Ska jag kontakta skolan där jag läste kursen? Hur lång tid tar det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Therese!

    Om du har ett samlat betygsdokument och saknar ett slutbetyg då har du inte Grundläggande behörighet till högskolestudier och nu är det bråttom då sista dag som man kan ta ett slutbetyg är 1jan2017.

    om du fick betyg på ett dokument och har ett annat betygsdokument så kanske kurserna på de två betygsdokument räcker för att uppfylla kraven för ett slutbetyg.

    Det är komvux i den kommunen där du är folkbokförd, som du vänder dig till för att ansöka om att ta ut ett slutbetyg.

    Om du inte fick ut ditt betyg i den kursen som Du läste, vänder du dig till den skolan där du läste din kurs.

    mvh

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare