Uno
    Hej!
    Jag läste matematik 5 på gymnasiet, och fick betyget E där. Dock så läste jag modersmål som utökad kurs, och fick där C som slutbetyg. Jag undrar om jag på något vis skulle kunna byta betygen så att Ma5 blir den utökade kursen och Modersmål räknas med i nytt betygssnitt istället?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    hej Abbas, om du har EXAMENSBEVIS, då går det inte att ändra ngt. i det.
    Om du har Studiebevis, kontakta SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd och gör planering mot examensbevis.

    OBS! eftersom matte 5 ger meritpoäng, kommer betyget i matte 5 ändå räknas in i ditt snitt, även om det är en U-kurs.

    • : Jag har examensbevis
    • Julia : I Examensbeviset kan man inte ändra ngt. Får du högre betyg i de kurser som ingår i exam.bevis eller betyg i kurser som krävs för särskild behörighet eller som ger meritpoäng, laddar man upp de nya betygen tillsammans med sitt "gamla" examensbevis; inget ändras i dokumentet som heter Examensbevis.