Mikael SYV på FrågaSYV

    I Examensbeviset kan man ej byta ut kurser. Om du läser moderna språk 4 och får godkänt betyg, kommer Även betyget i moderna språk 4 och 1.0 merit för den kursen räknas in i ditt meritvärde men betyget i geografi försvinner inte.

    Med det högre meritvärde kommer du att prövas i BII, kompletteringsgruppen  och samtidigt i BI, direktgruppen med det lägre meritvärde som du har på de betyg som ingår i ditt examensbevis.