Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    För det krävs det rektors beslut om Individuellt anpassat program. Du kan inte själv bestämma att läsa en lättare kurse i matte. Det är på yrkesprogram som man läser a-spår i matematik.

    Goda nyheter är att det med F-betyget i matte 2b är fortfarande möjligt att uppnå kraven för gymnasieexamen>>, få Examensbevis och med det också behövehörghet till högskola/universitet (men inte till de utbildningas som specifikt kräver godkänt betyg i matte 2).

    L. :)

    Liselotte