Emilia
    Hej! Jag går för tillfället första året på Teknik. Jag trivs jättebra med mina lärare och upplägget av lektioner. Mitt problem är att jag länge funderat på att välja något med inriktning djur. Men när jag gjorde mitt val så övervägde jag att ha en bättre grund med en teknik utbildning då det ändå passar mig. I framtiden så vill jag göra något med djur men jag är rädd att jag slösar bort dessa tre år med teknik ifall jag ändå ska jobba med djur sedan. Jag är också rädd för att jag ska ångra mig ifall jag byter till djur linjen.
    Hur ska jag göra?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Emilia,

    det finns många Olika yrken som jobbar med djur - t.ex kan man bli Djurfysioterapeut>>

    titta gärna på alla de olika yrken inom område Naturbruk - här>> t.ex på yrken som Hundpsykolog>> och Hästunderstödd terapeut>>

    Det är ingenting som säger att du inte kan jobba med djur efter Teknikprogrammet, men om du vill - får du söka om till åk1 på Naturbruksprogrammet, inriktning djur och i fall du kommer in (du kommer att konkurrera med dina gamla betyg från grundskolan) kan du gå NB, Djur från hösten 2017.

    Hälsningar

    Mikael SYV