Hej Johanna; gör ansökan under Omval - till SA-programmet. Fortsätt nu läsa &gör ditt bästa i varje kurs du läser.

    När du får Antagningsbesked, kring midsommar, och om du då blir ANTAGEN till en ny utbildning, då är det läge att fatta beslut - tacka Ja till en ny utbildning eller stanna kvar på din nuvarande och börja år två på NA. Det finns inga negativa följder av att ha gjort ansökan till år1. Det har alla elever rätt att göra t om det året de fyller 19 år.