sabrina
    Jag går i gymnasiet första året nu. Hur mycket poäng kommer jag till sist få Om jag får C i alla ämnen men E i moderna språk 3. Och hur mycket poäng komme rjag få om jag inte alls har moderna språk men jag får C i alla ämnen.
    Är det om jag väljer kurser som ger meritpoäng men som jag vet att jag inte kommer få mer än E i?
    Om jag läser modersmål 1och 2 kan jag då läsa matte 5 och engelska 7?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du får alla C betyg men inga meritpoäng - får du meritvärde på 15.0.

    Om du får E i mod.språk 3 men annars C betyg, får du jämförelsetal på 14.8 plus 0.5 i merit, dvs meritvärde blir 15.3.

    ang. Om du kan läsa eng7 och/eller matte 5, måste du fråga på din gymnasieskola .

    Studie- och yrkesvägledare