MI
    Logoped utb-
    Sökande med gymnasiebetyg utan komplettering (BI)
    Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 31
    Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 17

    Är väldigt stressad och vet inte längre vad jag vill bli :(
    Är inte säker om jag vill plugga till ssk vilket är att jag ligger på nr 6 reservplats av 21....
    Socionom på 300 reservplats vilket känns så hopplöst men ändå har det varit min drömutbildning sedan jag började med gymnasiet.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej !

    även med lågt nummer på reservplatsen, som t.ex nr.6 vet man inte om man kommer in. Det är först när du får svar antagen som du vet att du har studieplatsen.
    Det är alltså för tidigt att bestämma att du t.ex inte vill plugga till ssk, du har ännu inte kommit in.
    Det går tyvärr inte att svara på frågan om du kommer in eller inte. Men vi önskar dig lycka till!
    Om det är så att Socionom är din drömutbildning sedan du började med gymnasiet, då kan jag ge följande råd:
    _ gör högskoleprovet; om du redan har gjort det, gör HP ännu en gång;

    - försök höja ditt meritvärde; boka tid med syv på komvux och diskutera alla de olika sätt som finns för dig att höja ditt meritvärde
    plus
    - sök till alla orter där socionomutbildning ges, till nästa antagningsomgång.

    LYCKA TILL!

    Peter