Klaus
    Hej, jag sökte till kursen Spanska grundkurs och skulle söka med mitt BII resultat som är 17.43. Jag blev reserv 1.

    Jag läste att: Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 1 (BII)

    Min fråga är: hur stor chans har jag att komma in? Betyder det att om den personen som blev antagen väljer att tacka ja och fortsätta läsa kursen så kommer jag eventuellt INTE få en plats? Eller?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Klaus,

    reserv nr.1 har stora chanser att bli antagen, men det finns inga garantier. vi håller tummarna!
    Om du vill ha en detaljerad förklaring om hur antagningsprocessen går till, vänd dig till de som gör antagning. Ofta  beskrivs antagningsprocessen på den hemsidan där du har gjort ansökan.

    Vänligen
    Julia

    • : Tack för svar men saken är att endast 1 person blev antagen i BII gruppen. Ponera om följande person tackar ja...då får jag ju ingen plats till urval 2? Eller?
    • Anna : Fråga antagning.se är mitt råd. Tel nr 0771-550720 och tel tid kl.9-16 på vardagar.