Elin
    Finns det någon möjlighet att söka sig till en master fast man har civilekonom, magisterexamen? Vad jag har förstått det är ekonom+master (eller ekonom+magister) vanligast men går 4+1?.. Eller blir det så att man får läsa 4+2 och ändå bara få master, om det ens går? "Slösar" man bort ett år då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,

    den här är en perfekt fråga att ställa till studievägledare på ekonomiprogrammen på de svenska lärosätena: högskolorna och universiteten. När du vänder dig till dem och får svar, får du gärna höra av dig och berätta för oss vad du fick veta.

    Hälsningar
    Mikael