Milla SYV på FrågaSYV

    Jo, det är helt OK att läsa Matematik 1a, sedan 2a, sedan 3b och sedan 4, precis så som du själv föreslår.

    Den praktiska "svårigheten" kan bli att det bli allt svårare - ju längre upp i matten man kommer och det är svårare att klara Matte 3b om man innan läset 2a (än om man läste 2b eller 2c) och detsamma gäller "övergången" till Matte 4 (lättare att klara den kursen om man läste 3c och inte 3b).

    Hälsningar och lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare