Anahit
    Hej! Jag vill utbilda mig till samtalsterapeut och det finns massor av privata företager och jag vet inte vilken är bäst att välja! Det viktigaste är att man kan skaffa jobb efteråt ! Så hoppas ni kan hjälpa mig hitta det bästa kring många privata utbildnings företager(?)
    • Anonym Kanin : Det finns inte jobbgaranti någonstans i världen. Du kan givetvis öka dina chanser genom att ha erfarenhet tidigare, men även då är du inte garanterad något jobb. Jag brukar ge tipsen att din charm och sociala samspel + kontakter kommer leda till jobb då människor dras till positiva individer, vilket rekryterare tycker om. När rekryterare letar efter personer att anställa är det inte bara erfarenhet de letar efter, men också hur bra de tror att individen i fråga kommer passa ihop med de andra som redan arbetar på arbetsplatsen. Så länge utbildningarna är godkända eller ger relevanta kunskaper så borde det inte spela någon roll om vilken utbildning du väljer i slutändan i ditt fall skulle jag tro.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej och tack för din fråga. Tyvärr kan inte hjälpa dig med just den frågan.

    Vi har ingen möjlighet att jämföra de olika privata utbildningar och komma med ett svar vilken av de som skulle vara bättre än de andra; vi kan inte heller ge dig någon sort garanti på att du får jobb efter en utbildning. Jag är ledsen för att behöva ge ett sådant svar, men tyvärr, kan inte svara på ngt annat sätt.