Mido
    Hej

    Innan jag förklarar min fråga kan du som läser vara snäll och kollar in denna länken så förstår mer min fråga :)

    http://www.xn--antagningspong-hib.se/kungliga-tekniska-hogskolan/civilingenjorsutb-oppen-ingang

    Som ni ser så står det antagna urval 1= 179 och urval 2 =137
    Betyder det att det är samman lagt 177+142=319 OLIKA lyckliga personer som fick en plats? Eller menar de att det är 177-142= 35 olika personer som hoppade av/tackade nej.

    Jag fick beskedet i torsdags och fick reservplats 28 för öppen ingång. Måste 28 personer tacka nej för att jag ska komma in eller är det inte nödvändigt?

    Jag söker med gymnasiebetyg BI och de tog in 80 i urval 1 och 60 i urval 2, förra året. Återigen vad menas med 80 och 60 i det fallet. Är det olika personer eller är "80" en beståndsdel av "60"

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mido,
    det bästa är att du kontaktar direkt de som just jobbar med antagning till högskola-universitet och det är www.antagning.se

    Tel.nr 0771-550720 och tel.tid på vardagar kl.9-16.

    Vänligen
    Julia syv