Matilda
    Hej! Jag har blivit reserv i andra antagningsurvalet där min reservplats är 18 varav antalet antagna i den urvalsgruppen är 0. Betyder det att det är svårt och komma in i utbildningen?

    Om jag inte kommer in denna gång, är det värt att göra komvux för att sedan söka in nästa termin/terminen efter? Har hört att det blir svårare att bli antagen eftersom man hamnar i en annan urvalsgrupp.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kan inte försämra din chans att komma in på högskola genom mer studier; ja, med komplettering kommer du prövas i BII urvalsgruppen men du prövas ju fortfarande i BI ( med ditt nuvarande meritvärde ); dvs du kommer prövas i Ännu ett urvalsgrupp och med det får ännu en ny chans...

    Studie- och yrkesvägledare