Veronica
    Hej! Min drömutbildning är socionomhögskolan men kruxet är att jag har dyskalkely och har även det i dokument form och behöver då läsa upp matte 2, men min undrar är då om jag skulle kunna få dispans på grund utav mina svårigheter ( har alla andra kurser jag behöver)

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Veronica,
    du måste vända dig direkt till den högskola/universitet där du vill /i första hand/ läsa. Om någon kan bevilja dispens från kraven på matematik 2 godkänt betyg, då är det just det lärosäte dit du söker.
    OBS! det räcker om du får E betyg i matematik 2a, för att bli behörig till socionomprogrammet.
    Du känner kanske till innehåll i matematik 2 kursen - men annars kan du se det på www.matteboken.se