Fayrouz
    Hej kommer söka till trafiklärare vill göra 2 tentor ,på Engelska A samt svenska A på distans ,hur ska jag gå till väga?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Fayrouz.
    Engelska A och Svenska A är "gamla kurser" - betyg i den kunde man få t o m sista juni år 2016. Motsvarande nya kurser heter Engelska 5 och Svenska 1 (eller SAS, svenska som andraspråk 1).
    ***
    Du skriver "tenta på distans" och jag är inte säker på exakt vad du menar med det.
    Det finns olika alternativ - läsa kurser på distans: till dem ansöker du på Komvux i den kommunen där du är folkbokförd.

    Ett annat alternativ är att anmäla sig till Prövningar.
    Prövningar gör man på plats, inte på distans. Prövningar får du göra i alla de svenska kommunerna, oavsett vilken kommun du är folkbokförd i.

    Vänligen
    ANNA