Hej Martina,
    du ställer en svår fråga... bland annat för att journalistik finns i väldigt många olika former, ex. kan man betrakta även teknikinformatör som en sort journalist och distansutbildning till teknikinformatör finns inom yrkeshögskola - se yhguiden.se/utbildning/folkuniversitetet-lund/teknikinformatör.

    Kurser, kurspaket och program inom journalistik kan även finnas inom folkhögskolor och högskolor/universitet.
    Utbildningsutbud förändras. Just nu pågår inte ansökningsperiod till folkhögskolorna eller högskolorna... och utbildningsutbud fastställs tills dess att ansökningsperiod börjar.
    Du får jättegärna se info på folkhögskolornas gemensam sida - www.folkhogskola.nu och även kontakta deras infotjänst;
    och info på högskolornas gemensam sida - www.studera.nu (ansökningsperiod till ht-19 för högskoleutbildningar) startar i mitten av mars 2019; utbildningsutbud kan se annorlunda ut då... så kika gärna både nu och efter 15 mars på www.studera.nu

    Du får också gärna kika på studieformer-distans

    När jag söker på "journalist" på högskolornas gemensam sida - får jag fram en lista studera.nu/jamfor-utbildning/?q=journalist, men ingen av de kurser och inget av de program verkar ges på distans, tyvärr.

    Men när jag sökte på "skrivande", fick jag fram info om några distans kurser, se nedan:
    kau.se/utbildning/program-och-kurser/kurser/LVGAK1
    ju.se/kurser-vt11/?KtAnmKod
    lnu.se/kurs/akademiskt-skrivande/distans-deltid
    his.se/Utbildning/Hitta-utbildning/Kurs
    kau.se/utbildning/program-och-kurser/kurser/S1GA01
    sisu.it.su.se/search/info/LVGN04
    ...
    Se om något av de ovan listade alternativ är av intresse för dig. Tänk på att det kan finnas obligatoriska träffar även på distansutbildningar eller att du, av någon anledning vill eller behöver åka till skolan, även om inga obligatoriska träffar finns. Så, det är bra att, i princip, kunna ta sig till skolan, vid behov.