Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jan!

    Det vi på Fråga SYV kan rekommendera är att du kikar på Rotary Studentutbyte>>>, som har billigare variant att resor till utlandet, pga din familj tar emot en annan student från ett annat land, som ska då läsa i Sverige, så ni "byter" på så sätt med varandra - din familj står för bostad för en annan ungdom, så att du kan få bostad utomlands, i ditt fall då i USA.

    Angående stipendier, så kan vi tyvärr inte vara behjäIpIiga, då det finns ingen garanti på att få; man får Iägga ner mycket tid på att "jaga" stipendier & sedan också ha Tur att få ngt. Ofta handlar det, dessutom, om små summor, som man kan tjäna ihop genom att t.ex ha extrajobb - att dela ut Reklam eller ngt. annat extrajobb ett par timmar/vecka.

    Vi avråder inte från att söka stipendier, men vi i dagsläge inte känner till ngt smidigt sätt att göra det på, och därför måste jag tyvärr svara att vi inte kan hjälpa till med just "stipendiefrågan".

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV