Mandingo
    Efter att först ha gått estet 1 år och insett att det inte var min grej så är jag nu inne på tredje året på elprogrammet. Nu vet jag vad jag vill, jag ska komma in på läkarlinjen via högskoleprovet. Frågan är bara, hur skaffar jag effektivast behörighet till det? Jag har läst högskoleförberedande el.

    Kommer att behöva fysik 1,2 biologi 1,2 kemi 1,2 och matte 3,4.

    Jag hade tänkt att studera ett tekniskt / naturvetenskapligt basår och sedan komplettera med komvux studier. Finns det något annat sätt eller tänker jag rätt?

    Mvh

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Sök till naturvet basår på flera olika lärosäten och till komvux och samtidigt till flera olika folkhögskolor. Kommer du på flera olika ställen, kan du välja sedan, vilken utbildningsplats du tackar Ja till.

    Studie- och yrkesvägledare