Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Det går tyvärr inte ge några garantier. Vilka masterprogram som går att söka om tre år, vet man inte idag. Utbildningsutbud förändras.
    Just Apotekare > kan man i Sverige blir endast via apotekarprogrammet eller receptarie + master i Farmací-programmet.

    Liselotte

    Vill man arbeta inom läkemedelsindustri, kanske man kan i så fall satsa på att bli en Läkemedelskemist >.

    För att på sikt få jobb inom läkemedelsindustri, kan man ha grundutbildning inom Kemi eller Biologi. Ibland ser man jobbannonser när t.ex > Analytiska kemister sökes till anställning på ett läkemedelsföretag.