sabrina
    Just nu pluggar jag naturvetenskapsprogrammet. Kan jag utbilda mig till vad som helst till exempel ekonom eller advokat eller måste jag läsa kurser efter gymnasiet.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kika gärna på https://www.gymnasieguiden.se/informeras/efter-gymnasiet

    ang. Bli Ekonom eller Advokat.. båda yrken kräver högskoleutbildning men det är olika särskild behörighet som krävs. För grundläggande behörighet räcker det om du tar ut Examen från ett högskoleförberedande gymnasieprogram.

    Just för ekonomiprogram och juristprogram behöver du inte lägga till några kurser som inte redan ingår som obligatoriska i naturvetprogrammet.

    Studie- och yrkesvägledare