samuel
    Är det värt att läsa Ekonomi-juridik eller är det bättre att läsa ekonomi-ekonomi.
    Vad är skillnaden mellan de två inriktningarna och vilka jobb möjligheter finns det i framtiden?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej!
    Skillnad mellan inriktningarna på ekonomiprogrammet kan du se på http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_EK.pdf
    Det är i första hand vidarestudier som är tänkta efter högskoleförberedande program och man blir i stort sett behörig till samma utbildningar med undantag av matte 3 som läses på inriktningen Ekonomi men ej på Juridik.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare