Frida
    Hej!

    Jag har under ett tag varit inne på att bli fastighetsmäklare. Men jag känner att det skulle vara skönt med en något bredare utbildning och vill även ha möjlighet till en internationell karriär.

    Om man skulle plugga ex. Ekonomi kandidatprogrammet på Göteborgs universitet, finns det någon kurs eller liknande man då kan lägga till efter för att kunna bli fastighetsmäklare? :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Frida,

    om du menar den här utbildningen - så är det jättebra att läsa noga på Utbildning.gu.se/program/program_detalj/?programid=S1EKA och se om det står ngt om att kunna bli även fastighetsmäklare.

    Innehåll (exakt vilka kurser som ingår i programmet) kan förändras inför framtida antagningar.
    Kraven på att kunna bli registrerad som Fastighetsmäklare i Sverige också kan förändras; det är FMI som bestämmer.

    Läser man någon annan utbildning än Fastighetsmäklarprogrammet eller ett program, där det uttryckligen står att även alla kurser som krävs för att kunna bli reg. som fastighetsmäklare ingår, så riskerar man att inte kunna registreras som fastighetsmäklare (detta pga de kurser som kommer att "fattas" kanske inte går att hitta som fristående).
    E-post till studievägledare på det programmet som du nämner i din fråga är [email protected]

    Du får med fördel skicka e-post och ställa din fråga till studievägledare på just det programmet (e-post ovan).

    Vänligen
    ANNA