Melker

    Fick F i bioteknik och kan inte läsa upp den kursen på komvux. Går kursen att byta ut om jag läser en annan kurs på komvux?

    • Daniel : Har du Examensbevis eller Studiebevis?
    • : Examensbevis!
    • Julia : I examensbeviset kan inget ändras. Om du får högre betyg i samma kurs får du lägga till dokumentet (betyget) till examensbeviset och högre betyg räknas in i ditt jämförelsetal. Beklagar att din komvux ej kan erbjuda läsa den kursen. Se om du vill försöka hitta var du kan göra Prönving: de som inte är gymnasieelever kan göra prövningar i alla städer, oavsett var de bor eller är skrivna. Läs också svar från Daniel, nedan.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hejsan,
    svar på din fråga beror på
    _ om du fick Examensbevis: kurser kan inte bytas ut; du måste få högre betyg i samma kurs eller höja ditt meritvärde på andra sätt eller satsa på högskoleprovet; även Prövning kan vara en väg framåt för dig i detta fallet...

    - om du fick Studiebevis (eller Gymnasieintyg) - då gör du en ny planering (mot Examensbevis) med sYV på komvux; bioteknik behöver inte ingå i examensbeviset från komvux.

    Hälsningar
    D: