Hej!

    Alla högskoleutbildningar i Sverige som har undervisningsspråk engelska kan man se på https://www.studera.nu/jamfor

    Och på https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/? kan du se ca 20 utbildningar som mer eller mindre motsvarar dina önskemål.

    Här nere finner du info om de utbildningar som enligt min mening mest motsvarar dina önskemål /av det som finns att "tillgå", så att säga.../;

    Biomedicinprogrammet>> och Biovetenskap, Molekylär biodesign>> - på Högskolan i Skövde;

        Ekoteknik>> på Mittuniversitetet;

    Kandidatprogrammet i biomedicin>> på Karolinska Institutet i Stockhom;

    Experimental and Industrial Biomedicine >>på Linköpings Universitet;

    Kandidatprogrammet i Life Science >>vid Umeå Universitet;

    och >> Naturvetenskapligt kandidatprogram, Naturgeografi och ekosystemanalys på Lunds Universitet.

    Jag har alltså hittat sju alternativ som mer eller mindre motsvarar dina önskemål - se dem ovan.
    Jag råder dig också kontakta studievägledare på de högskolor/universitet som du i första hand vill läsa på och fråga om de känner till några planer på att nya utbildningar med undervisning på engelska ska starta i framtiden.
    Lycka till!

    ANNA